Aangescherpte hygiëne-regels ivm Coronavirus

18 maart 2020

Vanaf 4 mei is de praktijk weer geopend. Graag wijzen wij u op onderstaande punten:

persoonlijke hygiëne:

• er worden geen handen meer geschud.
  • voor en na elke behandeling worden de handen goed gewassen (20-30 seconden, met Unicura-zeep).
  • tijdens behandelingen draagt iedere behandelaar een mondkapje en handschoenen. Waar noodzakelijk worden andere persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) gebruikt (bril, schort).

contact met de patiënt:

• conform de richtlijnen van het RIVM dient de patiënt geen ziekteverschijnselen* te hebben.
  • bij behandelingen wordt zoveel mogelijk afstand gehouden van het gezicht van de patiënt.
  • er vinden nog geen behandelingen meer plaats in de oefenzaal van de Amphoraweg en in de trainingszaal van Happy Bodies.
  • behandelingen aan huis worden weer uitgevoerd. De behandelaar draagt PBM.
  • bij behandelingen aan huis dienen alleen de behandelaar en de patient in dezelfde ruimte te zijn.
  • behandelingen die buiten kunnen plaatsvinden, kunnen doorgaan, mits er een gepaste afstand blijft ten opzichte van de patiënt.

*) Van milde niet-specifieke luchtwegklachten: neusverkoudheid; keelpijn (14%); (droge) hoest (68%); moeheid (38%); sputumproductie (33%); spier- en gewrichtspijnen (15%);  hoofdpijn (14%) en verhoging, tot meer ernstige ziektebeelden met koorts (> 38 graden Celsius, 88%); kortademigheid (19%) en pneumonie, tot acute respiratoire stress syndroom en septische shock. Ook gerapporteerd (bij een kleiner deel van de patiënten): diarree(4%); misselijkheid en braken (5%). Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19 18-03-2020.

hygiëne van de behandelkamer

• op de tafel wordt geen laken meer gelegd
  • de patiënt dient zelf zijn schone badhanddoek mee te nemen.
  • na de behandeling worden de gebruikte middelen in de kamer gedesinfecteerd.
  • om de twee tot drie patiënten wordt de behandelkamer gelucht en gereinigd, waardoor de kamer een half uur niet beschikbaar is.