Algemene Voorwaarden Praktijk Boisotkade

Algemeen:

  • Bij behandelingen dient de patiënt/ cliënt een (grote) handdoek mee te nemen.
  • Respect is een begrip dat geldt in de Praktijk Boisotkade. Verbaal en/of fysiek geweld wordt niet getolereerd. Ook discriminatie en seksuele intimidatie wordt binnen de Praktijk Boisotkade niet getolereerd.
  • De Praktijk Boisotkade is toegankelijk met en zonder verwijzing van de huisarts of medisch specialist.
  • De patiënt/ cliënt dient zich tijdens het bezoeken van de Praktijk Boisotkade altijd te kunnen identificeren middels een geldig legitimatie (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart, vreemdelingendocument/ verblijfsvergunning).
  • De patiënt/ cliënt dient tijdens het bezoeken van de Praktijk Boisotkade altijd zijn verzekeringspas bij zich te hebben.
  • Wanneer u voor 13.00 uur voor het eerst een afspraak heeft met een van de therapeuten van de Praktijk Boisotkade, wordt u verzocht zich 10 minuten van te voren te melden bij de receptie. De receptioniste zal dan een aantal gegevens met u doorlopen en deze vast invullen in het dossier, waardoor de effectieve behandeltijd tijdens de eerste zitting zal worden vergroot.
  • Indien u niet voor de eerste keer komt, hoeft u zich niet te melden bij de receptie.
  • De Praktijk Boisotkade is in bezit van een calamiteitenplan.
  • De patiënt/ cliënt dient bij iedere afspraak bij de Praktijk Boisotkade zijn afsprakenkaart bij zich te hebben.
  • Geleende materialen dienen weer retour aan de Praktijk Boisotkade te worden gebracht, aan het einde van de behandelepisode, of op een ander concreet afgesproken moment.
  • Voor sommige producten kan een borgstelling worden gevraagd. Deze dient contant te worden voldaan, en zal bij retour van een ongeschonden product weer volledig worden gerestitueerd. Bij beschadigingen of andere defecten zal er deels worden terugbetaald.

Het behandelproces:

  • De eerste behandeling zal bestaan uit een vraaggesprek over uw klachten, waarna besproken wordt of verder lichamelijk onderzoek geïndiceerd is.
  • Behandelingen vinden vrijwel altijd plaats door de therapeut met wie de patiënt/ cliënt het behandelproces is begonnen. Indien de behandelend therapeut verhinderd is, kan het zijn dat de behandeling wordt overgenomen door een collega therapeut van de Praktijk Boisotkade. Wanneer dit door welke reden dan ook niet mogelijk is, dan zal in overleg met de patiënt/ cliënt worden gekeken welke therapeut binnen de lijnen van de samenwerkingsovereenkomsten van de Praktijk Boisotkade het meest geschikt is voor het continueren van de behandelingen voor een bepaalde tijdsduur.
  • Voor een second opinion is het altijd mogelijk om een onafhankelijk advies in te winnen bij een van de collega’s binnen de Praktijk Boisotkade.  Dit zal in overleg gebeuren met de behandeld therapeut en de patiënt/ cliënt.
  • De overdracht naar derden zal gebeuren middels een schriftelijke notificatie, waarin de persoonsgegevens (o.a. BSN, personalia, verzekeringsgegevens) en het behandelproces worden vermeld en omschreven. Deze overdracht wordt opgesteld in overeenstemming met, en goedkeuring van de patiënt/ cliënt.
  • Bij een afwijkend beloop in tijdsduur of in symptomen, kan besloten worden de patiënt/ cliënt te verwijzen naar de huisarts voor eventueel verder medisch onderzoek. Hiervoor zal de overdracht plaatsvinden, zoals in bovenstaand punt is omschreven.
  • Als onderdeel van het behandelprotocol, zal er bij aanvang een screening worden afgenomen. De rapportage hiervan zal per mail of per post worden verzonden. Indien de patiënt/ cliënt hier bezwaar tegen heeft, dient dit te worden aangegeven aan de behandelaar.
  • Ook zal er tijdens het behandelproces contact worden onderhouden met de verwijzer in de vorm van een tussentijdse rapportage.
  • Aan het eind van het behandeltraject wordt deze afgesloten met een eindrapportage naar de verwijzer.
  • De rapportages worden verzonden per mail, via een beveiligde internetverbinding.

Huisregels Praktijk Boisotkade:

  • In het gehele pand is roken niet toegestaan. Het pand is voorzien van rookmelders.
  • Praktijk Boisotkade is niet aansprakelijk voor vermissing, verlies, diefstal, of beschadiging van bezittingen van patiënten, cliënten, of anderen die de praktijk betreden
  • Computers, telefoons en andere apparatuur worden alleen gebruikt door de medewerkers van de Praktijk Boisotkade, en is dus niet toegestaan deze zelfstandig te gebruiken.
  • Het gebruik van mobiele telefoons tijdens de behandeling wordt niet gewaardeerd.
  • Wanneer u verhinderd bent om uw afspraak na te komen, dient u dit minimaal 24 uur van te voren kenbaar te maken. Dit kan per telefoon (071-5125765) of per mail (praktijk@fysioboisot.nl). Indien u niet in de gelegenheid bent om op de afspraak te verschijnen, zonder afmelding, dan zal 75% van de behandeling in rekening worden gebracht. Dit is een particuliere nota, die ook niet te declareren is bij uw zorgverzekeraar.

Klachtenregeling:

  • Alle therapeuten die werkzaam zijn in de Praktijk Boisotkade zijn ingeschreven in het Centrale Kwaliteitsregister van het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie). Als geregistreerd (verbijzonderd) fysiotherapeut proberen wij een zo goed mogelijk behandelproces uit te voeren, in overeenstemming met de patiënt – therapeut afspraken.
  • Mocht u toch een klacht hebben over hoe er met u is omgegaan, over het beloop van het behandelproces of werkwijze tijdens de behandeling, dan staan wij voor u open. Zo willen wij de kwaliteit van de zorg zo optimaal mogelijk houden, en hopen zo van onze fouten te kunnen leren.
  • Indien u een klacht heeft die u niet wilt delen binnen de Praktijk Boisotkade, dan kunt u gebruik maken van de officiële klachtenprocedure van het KNGF. Informatie hierover kunt u vinden in de wachtkamer, in de folder “Een klacht over uw fysiotherapeut”. Hierin kunt u de werkwijze vinden hoe en waar u uw klacht kwijt kunt. Tevens kunt u op internet op de website van het KNGF (www.fysionet.nl) de klachtenprocedure terugvinden.

Privacy en omgang met patiëntengegevens:

  • Alle gegevens en informatie zullen vertrouwelijk worden behandeld in navolging van de Wet Persoonsregistratie. Er zal geen uitwisseling met derden plaatsvinden zonder dit in overleg en overeenstemming met de patiënt/ cliënt.

Betalingen:

  • De Praktijk Boisotkade heeft met vrijwel alle zorgverzekeraars een overeenkomst. Hierdoor zullen vrijwel in alle gevallen de kosten rechtstreeks bij de zorgverzekeraar worden ingediend. De patiënt/ cliënt zal dus in principe geen nota thuis gestuurd krijgen.
  • Indien de patiënt/ cliënt niet aanvullend verzekerd is, gelden de particuliere tarieven zoals deze vermeld zijn in de bijlage en zoals deze gepresenteerd zijn in de meeste ruimtes van de Praktijk Boisotkade.
  • De sterke voorkeur gaat uit om geen contante betalingen te hoeven ontvangen in de Praktijk Boisotkade, tenzij hierover duidelijke afspraken zijn gemaakt met de behandeld therapeut.
  • Declaraties geschieden via nota, welke via overschrijving kunnen worden voldaan.
  • Sommige zorgverzekeringsmaatschappijen stellen een verwijzing van de huisarts of medisch specialist als voorwaarde bij behandelingen middels manuele therapie, kinderfysiotherapie of oedeemtherapie. Bij twijfel raden wij u aan uw zorgverzekeringspolis te controleren.
  • Controleer altijd wanneer u een afspraak plant bij de (verbijzonderd) fysiotherapeut, hoeveel behandelingen u per jaar vergoed krijgt, en hoeveel behandelingen u dat kalenderjaar al gehad heeft. De therapeut kan uw zorgverzekeringsgegevens inzien, maar niet het aantal behandelingen dat al heeft plaatsgevonden.
  • De patiënt/ cliënt is zelf verantwoordelijk voor het aantal fysiotherapeutische behandelingen dat hij per jaar neemt.
  • Indien de zorgverzekering niet toereikend genoeg is voor het vergoeden van fysiotherapie, dient de patiënt/ cliënt zelf te zorgdragen voor de rekening. Deze zal dan aan de patiënt/ cliënt persoonlijk per post worden verzonden.
  • De therapeut zal in overleg met de patiënt/ cliënt afspraken maken over het aantal uit te voeren behandelingen.
  • Bij het in gebreken blijven van betalingen, zullen er betalingsherinneringen worden verzonden. Deze gaan gepaard met extra administratiekosten vanaf 4 euro. Wanneer er na een drietal herinneringen niet tot een betalingsovereenkomst is gekomen, heeft de Praktijk Boisotkade het recht om de assistentie in te schakelen van een incassobureau, om de verschuldigde bedragen alsnog te innen. De kosten voor het incassobureau zijn voor de schuldbetaler.
  • Wanneer u niet aan uw financiële kunt voldoen, is het mogelijk een betalingsregeling te treffen met de Praktijk Boisotkade. Dit zal in overleg met de behandeld therapeut gebeuren. De therapeut en patiënt/ cliënt zullen samen tot een overeenstemming komen.